<< Zpět na Blog

Mýtus o nepotřebnosti webu: Proč i úspěšné podnikání potřebuje webovky?

od | 8. 1. 2024 | Webchytávky

Pár dní zpět jsem potřebovala opravit větrák v autě. První automechanik ho nebyl schopen vyměnit. Na doporučení mamky jsem tak auto zavezla k dalšímu, se kterým měla dobrou zkušenost. Když jsem si ho však chtěla dohledat, mamka si nemohla vzpomenout, jak se jmenuje. Věděla, že na něj má někde telefon a pamatovala si, kde má dílnu. Web prý nemá, že má hodně zakázek a že ho vlastně nepotřebuje.

Tahle věta, mi ležela v hlavě několik dní. „Mám naplněnou kapacitu, takže web nepotřebuji.“ Nebylo to poprvé, co jsem ji slyšela. Působí to logicky, web je pomocníkem na cestě za přilákáním klientů, budováním povědomí, naplněním kapacity a úspěchem podnikání, ale když už tohle všechno máte? Opravdu už webovou stránku nepotřebujete nebo je to naopak ta pravá chvíle, kdy si nechat web postavit odborníkem?

V tomto článku se zaměřím na to, proč věřím tomu, že web potřebuje většina podnikatelů, ať už jsou na začátku nebo ochutnali úspěch svého podnikání.

Web nestavíte pro sebe, ale pro vaše zákazníky

Zákazníci jsou hnacím motorem vašeho podnikání. Váš současný i budoucí úspěch je závislý na jejich potřebě a zákaznické zkušenosti. Oni jsou ti, jež přináší peníze do vašeho rozpočtu a zaplňují váš kalendář. Vše, co děláte, byste proto měli dělat s myšlenkou na ně a jejich zákaznickou spokojenost. Ačkoliv může web rozvíjet vaše podnikání a podpořit vaši značku i jinými způsoby, jeho primárním cílem je být zde pro zákazníky, ty budoucí, ale i ty současné.

Ptejte se:

  • Pomůže vytvoření webu zlepšit cestu mého zákazníka a umocnit jeho spokojenost?

Web pomáhá budovat důvěru a profesionální dojem

Prvním místem, kde si uživatele ověřují informace o vašem podnikání je internet. Stejně jako jsem si já chtěla vyhledat neznámého automechanika, který se mi bude vrtat v autě, ve kterém vozím děti do školky. Také ostatní mají potřebu vyhledat si na internetu váš web. Dle BusinessDIT se až 84% uživatelů domnívá, že podnikání, které má web, je důvěryhodnější než to, která má pouze sociální sítě. A proto již samotná existence webové stránky ovlivňuje vnímanou legitimnost a důvěryhodnost podnikání. Zapojíte-li také hodnocení vašich zákazníků, osvědčení o vaší způsobilosti a vaše portfolio, ujistíte zákazníky, že právě vy jste pro ně ti praví.

Ptejte se:

  • Chci působit důvěryhodně?
  • Budit dojem, že je bezpečné se na mě obrátit?
  • Chci, aby si moji zákazníci mohli ověřit, že za to moje služby a produkty stojí?

Web je centrální místo pro důležité informace

Jako podnikatel chcete, aby měli vaši zákazníci všechny potřebné informace, které jim umožní úspěšně dokončit nákup vašich produktů a služeb. Chcete, aby měli přehled o službách, které skutečně nabízíte. Aby věděli, jak vás mají kontaktovat nebo kde je vaše provozovna. Chcete, aby přišli v otevírací době a věděli, kdy máte dovolenou. Kdyby vám měl každý zákazník volat, aby zjistil nějakou z těchto informací, asi byste trávili většinu času telefonováním.

Webová stránka vám pomůže dostat všechny důležité informace na jedno místo. Pomocí ní budou mít vaši zákazníci důvěryhodné a aktuální informace k dispozici 24/7. Můžete zodpovědět časté dotazy, poskytnout informace o nových produktech a doplňkových službách či se vyjadřovat ke krizovým situacím.

Ptejte se:

  • Chci umožnit zákazníkům získávat aktuální informace rychle a jednoduše?
  • Chci mít možnost rychle reagovat na nenadálé a krizové situace?

Web jako autentické místo pro vaši značku

Ačkoliv má osobní doporučení pro mnoho lidí silnou váhu v jejich rozhodování, to zda vás daný člověk doporučí, jak vás prezentuje a co o vás říká, už téměř neovlivníte. Funguje-li vaše propagace pouze na doporučeních, dobrovolně se vzdáváte kontroly nad prezentací vaší značky. Vytvořením webu naopak přebíráte kontrolu nad tím, jak je vaše značka prezentována a vnímána. Web je totiž jedinečným místem na internetu, kde můžete do posledního detailu ovlivnit to, jak vypadá, co obsahuje a jak působí na uživatele. Je to vaše online vizitka, zastupuje vás i když zrovna spíte nebo si užíváte dovolenou. Pokud se chcete zaměřit více na vaši značku, možná vám pomůže článek 13 Nejčastějších chyb při budování značky a jak se jim vyhnout.

Ptejte se:

  • Chci nechat prezentaci mého podnikání napospas mým zákazníkům?
  • Chci mít kontrolu nad prezentací své značky?

Web pomůže vašemu podnikání růst

V současnosti máte plnou kapacitu a máte pocit, že další zákazníci, by vám přinesli jen starosti. Ale co když je to naopak? Co když vám rozšíření vaši zákaznické základny pomůže vybírat si klienty, se kterými vaše práce půjde jedna radost? Co když budete moci zvýšit cenu a mít více času na rodinu? Co když úspěch nekončí průměrnou cenou a zaplněným kalendářem? Co když můžete posunout své podnikání na další úroveň?

Ptejte se:

  • Skutečně mi to stačí?
  • Jak jinak mohu ušetřit svůj čas?
  • Chci rozšířit své podnikání o dalšího člověka?
  • Mám tolik klientů, abych mohl zvýšit svou cenu?

Závěr

Ačkoliv vám váš úspěch moc přeji a věřím, že jste si ho opravdu zasloužili, ráda bych vám pomohla ho udržet i do budoucnosti. Kvalitně zpracovaná webová stránka vám pomůže vytvořit profesionální a důvěryhodný dojem. Pomůže vám rychle a efektivně předat všechny důležité informace. Vše tam může být podle vás a na rozdíl od sociálních médií o ni snadno nepřijdete. A v neposlední řadě vám web při úspěšném podnikání pomůže růst a posunout podnikání na další level, ať už to pro vás znamená více volného času, přijmutí posily do týmu nebo expanzi do jiných oborů.

Dovolte mi stát se vašim parťákem, který vás vyslechne, podpoří a vždy navede na správnou cestu za úspěchem vašeho podnikání. Můžete začít ještě dnes tím, že si zarezervujete úvodní videohovor v délce 30 minut, kde se můžeme pobavit o tom, jak mohu pomoci právě vám.

Karolína Křížová - Kratší verze Loga

Karolína Křížová

Jmenuji se Karolína Křížová a jsem vaší podporou na cestě budování značky. Jsem Brandová stratéžka, konzultantka, designérka a tvůrkyně webů v souladu se značkou.

Jsem myslí, srdcem i duší podnikatelka, která miluje svobodu tvořit a vylepšovat. Jsem zapálená a miluju zapálené lidi se skvělými nápady, kteří se nebojí je opravdu uskutečnit. Pomáhám jim najít souvislosti a cestičky v online-světě. Neslibuji zázraky a jsem jenom člověk, ale když něco dělám, dělám to pořádně.

Více o mně

404 - Nenalezeno

Nenašli jsme nic, co by odpovídalo vašemu hledání. Zkuste upřesnit hledání nebo využijte hlavní menu k navigaci na webu.